14 January 2011

Kenali Aku ~ Steng@Siti Julizah..

Salam & selamat sejahtera kwn2 suma..
mula2 skali aku nak ucapkan tq kepada kazen ku yg comel lote n cantik cam aku ni jg (perasan)..coz tolong promote blog aku ni kt blog, twitter, n fb dia..silalah berkunjung ke blog dia ni ye..noradzwatyrokkafella..jgn lupa follow..korg xkn bosan baca entry2 dia..cz dia pn sama cam aku gak..gila2 orgnya..anda suma dijamin n gerenti akan berpuas ati..hehe

Ok..
kali ni aku nak crita serba sebanyak ttg aku..mgkin ada yg da kenal, tp xkenal sgt..kenal takat suam2 kuku pn ada..yg kenal banget pn ada..yg xkenal lgsung pn ada..so don wori..kali ni aku akan buat pndedahan ttg  diri aku, yg blom pena lg didedahkan di mana2..aiseymen..hahaha..ni kira biodata lengkap la ni..ala2 cam dlm resume gitu..klu yg xkenal lgsung pn..trus rasa cam dah kenal lama..hehe..teruskan membaca di bwh..siap dgn penerangan lgkap ni tau..

Nama Sebenar :
Siti Julizah Binti Jumadil

Nama Glamer :
Steng
(dari zaman skolah smpai skrg),
Bibi
(ni pggilan kt rumah n utk ahli kluarga shj),
Siti 
(kt opis),
Ju, Juli, Zah, Julizah
(pggilan bebas)

Tarikh Lahir :
08 Julai 1985
(masih muda remaja ok..)

Tempat Lahir :
Kg.Buang Sayang, Bukit Garam, Kinabatangan
(aku lahir kt rumah..bidan yg sambut..hehe)


Bangsa :
Bapa = Cina + Sungai
Mak = Sungai + Jawa
(so..kesimpulannya..aku brbangsa apa..?sila teka..)


Tinggi :
158cm
(aku xtau kiraan dlm kaki n inci brp..sapa tau tolg kira..hehe..xla tggi..xla rendah sgt kn..)


Berat :
56kg
(ni berat stakat hr ni..masa2 akan dtg xtau lg..hahahaha..tp ni da kira naik..hri tu ringan lg..biasala klu senang ati kn..)


Pendidikan:
Sekolah Rendah - SK Sungai Anib 1,Sandakan..(1992-1997)
(aku adalah seorang pelajar yg pintar..dari darjah 1 smpai darjah 6,asal peperiksaan je, kompom dpt no 1..hahahaha)


Sekolah Menengah - SMK Raja Permaisuri Bainun, Ipoh..(1998-2002)
(masa ni 'agak' pintar jg la..zaman2 kenakalan bermula..study jauh dr kluarga..hdup sndiri2 di perantauan..(tb2 rasa syahdu..)..nsb ramai kwn yg best2..sgt2 rindu kenangan kt sana..)


Matrikulasi - Kolej Matrikulasi Labuan..(2003-2004)
(matriks 1 thun je kt labuan..ambik aliran Sains Hayat..study pn rasa cam tunggang langgang..tp best..cz masa ni la aku blajar ckp bhsa sarawak smpai terer tau..)


Universiti - Universiti Malaysia Sabah (UMS)..(2004-2006)
(aku ambik kos Forest Plantation and Agro Forestry kt School of International Tropical Forestry..smua2 pn pasal forestry..hehe..masa kt sini sgt2 enjoy cz byk buat aktiviti luar..pg camping..jungle trekking..pg tapak2 pembalakan..pusat2 penyelidikan..buat research psl binatang, kumbang2..pendek kata..mcm2 ada..tp aku x sempat grad cz dpt twaran keja..bru 3 semester..ada lg 3 sem tuk dhbiskan..rugi xdpt degree..tp da rezeki dpt keja kn..aku terima tawaran keja..n quit study..huhu..sedih..:(..)


Sekarang - Universiti Putra Malaysia (UPM)-PJJ..(2010)
(Alhamdulillah..berkat kesabaran atas menempuh segala kesusahan..aku bpluang tuk smbung study lg kt sini secara Pendidikan Jarak Jauh (PJJ)..kt sini aku ambik kos Human Resource Development..ada kaitan dgn keja aku skrg ni gak la..mntau da grad nnti untung2 dpt naik pangkat kn..InsyaAllah klu ada rezeki..tp akibat da lama x study..otak aku pn da jadi beku..tp aku akan berusaha bersungguh2!!(semangat)..demi meneruskan impian n cita2 yg x ksampaian dulu..doakan kejayaan aku ye..)


Pekerjaan:
Pembantu Perhubungan Perusahaan Gred S17
(bidang tugas..sila rujuk di SPA..hehe..nnti ada masa aku crita lebih lanjut..smua tugas pn bgantung dari arahan bos..aku spt biasala~'saya yg menurut perintah')


Tempat Keja :
Jabatan Tenaga Kerja Sabah
Kementerian Sumber Manusia, Malaysia


Pejabat Tenaga Kerja Kunak (Dis 2006-Feb 2007
(ni la opis pertama aku..aku lapor diri  kt sini 18.12.2006..masa ni aku sgt2 neves cz da la 1stime keja..pastu xtau keadaan kunak tu cmna..tggal menyewa sndiri..tp yg pling best psl opis ni..masa tu xde sorg pgawai pn..hanya kami b3..aku,abg bangsa (pem. am pejabat) n abg zahari (pemandu)..so,aku la jd bos smntara..opis kecik..pekan kecik..klu ada dlm 5org dtg ke opis tu tuk berurusan pn..aku da ckup brsyukur..hahaha..tp cz xtahan dgn khidupan n keadaan kt sana..aku minta transfer..)


Pejabat Tenaga Kerja Sandakan (Mac 2007 - sampai saat dan ketika ini..
(akhirnya..permohonan tranfer aku diluluskan..dan inilah pejabat baru aku..blik kampung weii..sapa x hepi..hahaha..xsangka dpt transfer sini cz da la bru masuk keja..bru 3 bln..rezeki aku lg..Alhamdulillah..aku lapor diri kt sini 01.03.2007..smpai skrg, masi lg bmastautin kt sini..klu bole xnak da pndah2..tmpt sndiri adalah yg terbaik..skrg da sah jawatan pn..maka status skrg adalah pekerja tetap dan berpencen..)


Emel :
sweetiesten@yahoo.com
(ni la satu2nya emel rasmi aku..klu nk cari aku kt mana2..guna je emel ni..)
sjulizah@mohr.gov.my
(ni emel jabatan..xbole guna suka ati..kang kena marah bos..hahaha..hnya utk urusan rasmi keja dan pjbt shj..)


Keluarga :
Ibu Bapa & Adik Beradik
Jumadil Bin Dullah Chee
(Bapa..keja di Jabatan Perhutanan Sabah..)
Siti Hawa Binti Aliasah
(Mak..surirumah sepenuh masa..tp mak aku adalah sgt bz..byk aktiviti..hehe)
Mohd Ramli Sham
(Abg sulung..keja kt Putrajaya..tggal dgn wife dia kt sna..)
Mohd Rafee Sham
(Adik lelaki..bru je lapor diri hr ni kt Pejabat Pos Sandakan..Alhamdulillah..akhirnya dpt jg dia keja slpas berusaha cr keja sana sini sblum ni..)
Siti Juliziati
(Adik perempuan..skrg tgh belajar kt ILP Sandakan..)


My Hubby & Anak2
Seliman Bin Amin
(My beloved hubby..)
Siti Awfiyah Batrisyia
(Anak sulung..da sekolah tadika..)
Siti Aqilah Basyirah
(Anak bongsu..sgt2 nakal..)


Ermm...rasanya2 takat tu je kot yg korang suma perlu tau..so,amacam..??ada rasa cam da kenal..??atau bru kenal sikit je..??hehehe..xpe2..nnti aku akan bcrita lbih detail lg apa2 yg patut..rasanya klu nk tunjuk gmbar aku pn..da x perlu cz kt sni je pn..da berlambak gmbar aku yg korang bole nmpak..tp aku berusaha jg mncari2 gambar yg full 1 bdn..ni la antaranya...


gambar ni la yg pling latest..masa ni kawen kwn aku kt dewan wargatua sandakan..

yg ni plak masa jln2 kt taman awam, miri, sarawak..

ni kat serikin..sempadan sarawak-indon..nnti aku nk borong kain kt sini..pastu jual kt sabah ni..cantik2 kain dia tau..mcm yg kt dlm gmbar ni la..murah2 gitu..

ni plak bru pas shopping kek lapis sarawak yg sedap2 n yg bercorak warna-warni tu..hehe..klu x silap,ni la kedai kek lapis yg pling femes kt kuching..

itulah aku..
so..hope yg xkenal..jd kenal..yg da kenal..akan btmbah2 kenal..klu jumpa aku kt mana2..tegur2la..aku akan tegur blik..pcayalah..aku jg seorang yg peramah..wlupn korang tgok muka aku garang (ye ke..??)..tp dlm hati ada taman bunga..hehehehe 

♥ Trimas kerana sudi membaca..komen2 xde ker?? ;) ♥

11 comments:

  1. waaaa i miss u so much steng julizah!! my best friend..from form 4 until now (and future) !!

    ReplyDelete
  2. nice entry.. kemas dan tersusun.. hehe.. dah hbs baca.. baru kenal.. err.. pasal garang tue.. x tau lg.. tgk dari muka.. garang kot.. hehehe.. :p

    ReplyDelete
  3. shajia my dear:i miss u too!!mmg best friend forever..hehe..x sabar nk jumpa!!!

    napie: tq..hehe..mmg garang..(ggrrr..)..hahahaha..xla..baik sbnarnya..hehehe

    ReplyDelete
  4. peweeeettt k.ct..
    cantik as alwayz... ;)

    ReplyDelete
  5. hehehe..menguluk2 ko sana umie..umie,ko tau..masi lg aku simpan anting2 ppuan howt hr tu..hahaha

    ReplyDelete
  6. hahaaa...
    org ckap btul d blang mguluk~ heee
    ba pa lg pkai la... wat pa d smpan jak..hahaha...
    ari 2 ak p opis xplak kita jmpa... cam kamu bz hahahaaa

    ReplyDelete
  7. oooooooo...baru kenal..selamat kenal awk..awk,,kalau awk free dtg la jenguk blog alief..alief sgt hargai kedtgn awk..hehe..kalau sudi,awk follow alief taw..for sure alief akan follow kamu balik..thanx awk..selamat jadi rakan blogger.. jgn lupa taw.alief tunggu.. http://aliefcmoi.blogspot.com/

    ReplyDelete