09 February 2011

Doktor Gigi..sapa takut sila angkat tgn..(^_^)/

Aku yakin dan pasti..mesti ramai yg angkat tgn..
klu bole siap angkat ngan kaki2 skali..
hehehe




aku pn xtau knp org tkut sgt nak jumpa doc gigi ni..
cz aku x takut pn (eksyen)..
aku masi ingat lg..tyme skolah rendah dulu..kan ada klinik gigi khas kt dlm skolah..
klu korang tgok buku rekod pergigian aku..wahahaha..
smua ada tanda X..
klu bg gred pn..ntah2 gred C (memalukan betol)..
punya teruk gigi aku tyme bdk cumil2 dulu..
tp aku rasa..korang pn gitu kan..jgn tipula..hehehe


so skrg ni..bila da bsar, bru ada kesedaran..mnyesal x jaga gigi dr kecil..
sapa suruh..klu x coklat..gula2..kropok..pantang nmpak benda manis..
mesti nak lahap..tu la..pdn muka aku..


skrg gigi aku ok sbnarnya..xde masalah pon..tp kdg2 pndai jg sakit gigi..ngee..


aku tau, suma org pn mesti nak gigi yg cantik, tersusun rapi, putih berseri camni..


knp plak aku tb2 ckp pasal gigi nie..??hehe
sbnarnya..hari tu ntah apa mimpi aku..aku p buat pemeriksaan gigi (screening)..
pastu doc ckp..1 gigi kena cabut..ada bbrapa gigi kena tampal..
sbnarnya..aku pn xtau gigi mana yg kena tampal..cz aku rasa gigi aku x blubang pn..
(sambil merasa2 n mencari2 dgn lidah..hahaha)
tp biasala..doc gigi kan..dia lg tau..dia yg nmpak..
klu kita ni..gigi da buruk, da sakit pn ttp ckp ok..biar sakit berabis..da smpai begulung atas katil menahan sakit pn..sggup xmo cabut gigi..
hahaha


so..lepas doc tu check2 apa yg ptt..doc tu bgtau aku..
kos kseluruhan utk mmbuat smua gigi aku ni dlm RM3500..
wow!!harga 1 DSLR tu..oh tidak..duit2..
semua harga termasuk :
-RCT (Root Canal Treatment) / Rawatan Saraf@Akar Gigi
-tampal
-cabut
-cuci
-crown


tp dsbbkan impian aku utk mmiliki gigi yg cantik menawan..
aku teruskan jg..
wlupn aku da buat research psl semua prosedur2 kt atas ni..mmg mengerikan..
aku gagahi jg..(cewah)


esok appointment pertama aku..dmulakan dgn RCT..prosedur dia camni..


nak lbih lanjut..korang cari kt google la k..cz aku bkn doc gigi..kang ajaran sesat plak..
byk jg info pasal gigi korg ble dpt..


hrp2 x sakit..aku x takut..cma x tau rasa ngilu tu nnti cmna..sdgkan bru je kena tampal gigi pn, ngilunya bkn main..smpai ke kaki..hehehe


so kpd korang2 suma yg takut nak jmpa doc gigi tu..pg jumpa je la..
nak takut apa kn..dia bius jg sblom buat apa2..
klu x bius..org kebal pon takut nak jumpa..


korang pn p la jmpa doc gigi..sruh dia check n buat apa2 yg ptt..
so xdela apa2 masalah gigi pd masa2 akan dtg..
penjagaan n rawatan gigi ni bkn utk kecantikan je..ni utk kesihatan jg..
pasal byaran tu, pelan2..buat sikit2..bila ada duit..hehehe


p/s : esok aku mc..da runding ngan doc gigi td..huahuahua


♥ Trimas kerana sudi membaca..komen2 xde ker?? ;) ♥

2 comments:

  1. jumpa doktor gigi mmg menakutkan.. mase kecik2 dulu pas kua bilik doktor mesti nangis.. haha..

    mesti bace~ istimewa

    ReplyDelete