16 February 2011

Makan ubat?xmo..!!xmo..!!(T_T)

Huh..!!
rasa malas sungguh bgun pg td..
da syok2 cuti..tb2 hari ni kena turun keja lg..
hadooii..!!


sapa suka mkn ubat..??sila angkat kaki..hehe
aku sbnarnya lemah betolla bab2 mkn memakan ubat ni..
aiseh..
klu sakit..sggup lg menahan sakit smpai sembuh sndiri..
dr mkn ubat yg rasanya sgt sedap sekali ni kan..


hari selasa semalam(sem malaysia) @ kemarin(sbh&srwk)..
bersamaan cuti sempena sambutan Maulidur Rasul,
aku pg klinik gigi utk treatment gigi RCT sesi ke-2..
slpas treatment sesi pertama tu, gigi aku ada rasa sakit2 sikit..
so doc tnyala cmna perkembangan gigi tu..
bila aku ckp sakit..dia ckp..mksudnya kena buat lg sekali..
aiseh..masa tu aku fikir..xkan dia nak korek lg skali..
ha..
mmg sah2..tanpa sebarang bius..gigi aku kena korek lg..
korang bygkn..gigi tu da rasa sakit2 kan..pastu kena korek2..kena cucuk2 lg..
dasyat..
smpai tkuar air mata aku..mengalir2 mmbasahi pipi..
aku x nanges ok (cover line)..
cuma spontan..coz da rasa tsgt2 sakit..
aku rasa semalam tu la pngalaman paling ngeri pena aku lalui bab2 jumpa doc gigi ni..
doc ckp..gigi tu mgkin lmbat nak sembuh..sbb bengkak dlmnya da teruk..
klu x bjaya RCT ni, mksudnya xde jln lain..tpksa cabut jugak..
(T_T)


pastu sblum blik..doc pesan..if sakit lg..kena dtg jumpa dia lg hri ni..
Alhamdulillah hr ni da ok..sakit2 sikit je lg..
tu pn sbb mkn ubat..bekalan dari klinik tu..
klu bkn sbb sakit gigi yg teramat2 ni..
xde nyer aku nak telan ubat2 ni..
tp dsbbkn takut sakit gigi tu dtg lg..
sanggup!!


gitula rupa ubat yg doc suruh telan..
hrp2..sakit2 tu xdtg lg..
nasib fikir pasal sakit ni kan..
klu x..ubat2 ni da jadi koleksi dlm peti sejuk je ni..
smpai tempoh expire date..jadi koleksi dlm tong sampah pulak..
hehehe

aku bkn takut nak mkn ubat..cuma xsuka..ada ke yg suka..??
sbb..kdg2 x tertelan2..sgkut kt dlm mulut..
kena kerongkong..
pahitnya..ya ampun..
uwekk!!
kdg2 smpai tmuntah balik..
x pndai masuk2..
klu manis..xpe jugak kan..

tp pasal bab sakit gigi ni..aku surrender..pahit pun pahitla..
akan ku telan jua..
sakit gigi adalah sakit ke-3 selepas mati n beranak kn..
korang sanggup tahan ke sakitnya..??


p/s: mknla ubat utk kesihatan anda..


♥ Trimas kerana sudi membaca..komen2 xde ker?? ;) ♥

3 comments:

  1. bW!datang dari blog bro ben!
    visit me back ok!
    http://sembangkemass.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. wah wah ..byk betul ubat . X suka mkn byk sgt ubat.. Takut plak tengok byk ubat. uhuk

    ReplyDelete
  3. salam,
    mengunjungi rakan2 segmen blog abg ben;D
    slm perkenalan

    blog apisv2

    ReplyDelete